Anda mungkin menyukai
Langkah Pengiriman Wang
Langkah 1: Isi borang KIRIMAN WANG di cawangan Hong Leong Bank yang berhampiran.
Langkah 2: Serahkan borang yang lengkap diisi, wang yang ingin dikirim, caj pengiriman dan dokumen pengenalan yang diperlukan.
Langkah 3: Tanda tangan dan simpan resit selepas mengesahkan bahawa semua butiran adalah betul.
Langkah 4: Maklumkan kepada penerima anda perkara-perkara yang berikut bagi tujuan penerimaan wang:
- Nama penuh pengirim seperti yang ditulis pada borang Kiriman Wang.
- Negara dari mana wang dikirimkan.
- Amaun yang dihantar dan mata wang.
- Nombor Kawalan Pengiriman Wang (Money Transfer Control Number, MTCN).
- Penerima perlu membawa pengenalan diri yang sah.
Jangan dedahkan sebarang butiran transaksi anda kepada sesiapa selain daripada penerima.
Dalam masa beberapa minit sahaja*, wang anda boleh dibayar kepada penerima di mana-mana lokasi Ejen Western Union.
*Pengiriman wang mungkin menghadapi kelewatan atau perkhidmatan tidak tersedia berdasarkan keadaan transaksi tertentu, termasuk amaun yang dikirim, negara destinasi, ketersediaan mata wang, isu kawal selia, keperluan pengenalan diri, waktu operasi lokasi ejen, perbezaan zon waktu atau pilihan opsyen penundaan.
Langkah 1: Isikan borang PENERIMAAN WANG dengan butiran yang diberikan oleh pengirim.
Langkah 2: Serahkan borang yang lengkap diisi bersama dokumen pengenalan seperti yang diperlukan.
Langkah 3: Terima wang dan resit anda.
Bukan sekadar program kesetiaan
My WUSM membership unlocks a world of Western Union products and services that help you move money from personalised care to exciting rewards.
Tentang My WUSM
Apabila anda mengunjungi Hong Leong Bank atau menghubungi Pusat Khidmat Pelanggan Western Union, nombor keahlian My WUSM memberikan anda akses yang mudah untuk semua produk dan perkhidmatan:
• Transaksi yang pantas dan mudah.
• Pemberitahuan pembayaran melalui SMS secara percuma.
• Akses dalam talian untuk sejarah transaksi.
• Pusat khidmat pelanggan yang khusus.
Ganjaran
Keahlian My WUSM juga membolehkan anda mendapat mata ganjaran My WU untuk penjimatan pada masa hadapan. Lebih kerap anda menggunakan nombor keahlian My WU, lebih banyak manfaat yang akan diperoleh.
Untuk mengetahui dengan lebih lanjut, klik di sini.
Cara mendapatkan mata ganjaran My WUSM
RM1 caj pengiriman yang dibayar = 1 mata ganjaran My WU
Kumpulkan mata My WUSM anda dan mulakan penebusan/penjimatan!
Maklumat am tentang mata ganjaran My WUSM
• Anda tidak boleh memperoleh dan menebus mata ganjaran semasa transaksi yang sama.
• Anda hanya boleh menebus mata ganjaran anda bagi transaksi yang berikutnya dan perlu mengikut paras yang dinyatakan di bawah:
Paras |
Mata Ganjaran Minimum |
Penjimatan Nilai atas Caj Pengiriman (RM) |
---|---|---|
1 | 15 | 1.50 |
2 | 30 | 3.00 |
3 | 60 | 6.00 |
4 | 120 | 12.00 |
- Untuk menebus mata ganjaran anda, sila layari www.westernunion.com.my untuk mencipta profil dalam talian anda atau hubungi 1-800-813-399.
- Mata ganjaran sah selama 1 tahun bermula dari tarikh pengumpulan.
- Program Ganjaran & tarikh akhir mata ganjaran My WUSM tertakluk pada semakan atau perubahan dari semasa ke semasa. Tertakluk pada terma dan syarat di mana-mana yang berkenaan.
Click here for the list of fees and charges, or visit any of our branches for further information.
Sejajar dengan penilaian risiko Western Union dan polisi bank, pelanggan mungkin akan tertakluk kepada had ringgit yang lebih rendah dan/atau pelanggan dikehendaki untuk memberikan maklumat tambahan dan/atau dokumen tambahan jika perlu.
- Bagi transaksi penerimaan wang Western Union, jumlah wang pelanggan akan dikreditkan ke dalam akaun bank HLB/HLISB pelanggan.
- Transaksi pengiriman wang Western Union hanya boleh diteruskan jika pelanggan mempunyai sekurang-kurangnya satu produk perbankan bersama kami.
Kami memohon kerjasama pelanggan dengan pihak bank untuk mematuhi langkah kawalan tambahan bagi mengelakkan kelewatan dalam proses transaksi.